ACASĂ / ARTICOLE / ARTE VIZUALE / ADRIANA BĂDESCU

ADRIANA BĂDESCU

ADRIANA BĂDESCU

 

ADRIANA BĂDESCU

Bădescu, Adriana. Născută la 25 Noiembrie 1955 – Bucureşti. Absolventă a Institutului de Arte Plastice „N. Grigorescu” – Bucureşti – 1978. 1978-1979 – An de specializare în cadrul Institutului. Începând cu anul 1978 participă la expoziţii colective naţionale şi internaţionale.
Expoziţii Naţionale: 1979, ’80 ,’82, ’86 – Miniaturi textile – Bucureşti; 1982, ’85 – Expoziţie Trienală de Design – Bucureşti; 1983, ’84, ’85, ’86, ’87, ’88 – Expoziţii Fashion Design – Bucureşti; 1983 – Expoziţia „Locul – Fapta şi metafora” – Muzeul Satului – Bucureşti; 1985 – Expoziţia „Mail Art” – Bucureşti; 1984, ’85 – Expoziţia „Colajul” – Bucureşti; 1992 – Expoziţie de grafică şi pictură – Galeria „Orizont” – Bucureşti; 1993 – Expoziţie de grafică şi pictură – Galeria „Simeza” – Bucureşti; 1994 – Trienală de Tapiserie – Palatul Parlamentului – Bucureşti; 1995 – Expoziţia Naţională de grafică – Bucureşti; 1998, 1999, 2000 – Expoziţie de pictură şi grafică – Bucureşti; 2004 – Expoziţie de pictură – Muzeul de Artă – Craiova; 2006 – Expoziţie Naţională – Bucureşti; 2007 – Expoziţie de pictură şi grafică – Buşteni; 2008 – Expoziţie – Saloanele Moldovei; 2008 – Expoziţie colectivă – Muzeul de Artă – Constanţa; 2008 – Expoziţie colectivă – Muzeul de Artă – Tulcea.
Expoziţii personale: 1996 – Bucureşti – Galeria „Simeza”, 2000 – Constanţa – Muzeul de Artă, 2002 – Bucureşti – Galeria „Apollo”.
Expoziţii Internaţionale: 1985, 1986 – „Mostra di Grafica Internazionale Amici del Pomero” – Italia; 1987 – Expoziţie Internaţională „Art of Today” – Budapesta – Ungaria; 1989 – Expoziţie de artă decorativă – Berlin – Germania; 1992 – Expoziţia „Reflets sur la Création Artistique Actuelle en Roumanie” – Luxemburg; 1994 – Expoziţie de grafică – Roma – Italia; 2007 – Expoziţie de grafică şi pictură – München – Germania. Lucrări în colecţii particulare în România, Luxemburg, Italia, Belgia, Germania, Ungaria, Canada, Egipt.

1

„Adriana Bădescu este un spirit analitic-reflexiv
pentru care realitatea vizibilă, în sensul tradiţiei imediate, ținând de modernitatea constituită şi intrată în istorie, rămâne încă un punct de plecare. Dat atât. În compoziţii de mari sau mici dimensiuni, în genere obişnuite, senzaţia unei realităţi naturale, obiective, transpusă pe pânză în datele şi sensurile ei metaforice, este resimţită cu multă acuitate ca o prezenţă, chiar o entitate afectivă, în planul conceptual al sensibilităţii, acolo unde raţiunea şi inima îşi cunosc una alteia rosturile existenţiale. Obiectele şi lucrurile lumii exterioare nu sunt redate ca atare în ipostaza lor vizibilă. Părţile constitutive sunt decupate şi reasamblate într-o nouă structură cu totul independentă. Ele sunt construcţii stilistice, eminamente de altă natură semantică, autonome pe toate planurile. Ecourile realităţii vizibile sunt doar ecouri cu răsunetul cu alte planuri ale sensibilităţii proiective, cu funcţii simbolice riguros determinate în dinamica expresivă a imaginii aşa cum tabloul o exemplifică în întregul său. Pictor prin vocaţie, dar manifestându-se cu un aplomb liric de aleasă şi inconfundabilă structură clasică, artista se lasă în permanenţă sedusă de ecourile unui romantism funciar, care dă bine în toate ipostazele. Temperamentul acceptă să fie uşor modelat de resorturi clasice de autentică anvergură. Spirit modern prin definiţie, artista depăşeşte ispitele circumstanţiale, învederând în permanenţă o individualitate inconfundabilă în cadrul fecund al unei modernităţi nedepăşită, mereu actuală. Structura lirică, discretă, prezentă în cadrul numeroaselor manifestări artistice din ţară şi străinătate, individuale sau de grup, Adriana Bădescu şi-a asigurat un loc care este propriu, indiscutabil. Autentică, discretă, solitară. În tapiserie şi grafică, artista a afirmat aceeaşi siguranţă de gust, neabătută în multiplele încercări ale actualităţii imediate”.

OCTAVIAN BARBOSA

2

3

4

5

6

Citarea se poate face în limita a 300 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral articolele purtătoare de Drepturi de Autor din cadrul IndependentaRomana.ro sau al revistei INDEPENDENȚA ROMÂNĂ – INDEPENDENȚA PRIN CULTURĂ fără acordul Fundaţiei literar-istorice "Stoika". Pentru mai multe detalii, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa info@independentaromana.ro


Recomandări

Paula Zamfir Bilciu

În creează, așterne multiple mediulartista teme cromatic liniștit și plastică subiecte alpe satului pânză, Paula …

Silvia Goga

Nostalgii ancestrale – dialoguri estetice între abstract și figurativ Istoria artelor abundă de exemple de …







Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Toate informaţiile şi articolele publicate pe acest site de către colaboratorii şi partenerii revistei INDEPENDENȚA ROMÂNĂ – INDEPENDENȚA PRIN CULTURĂ şi ai Fundaţiei literar-istorice "Stoika" sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui site sunt interzise. (vezi secţiunea TERMENI ȘI CONDIȚII). Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa info@independentaromana.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ATENȚIE! Postaţi pe propria raspundere! Vă rugăm să comentaţi la obiect, legat de conţinutul prezentat in material. Inainte de a posta, citiţi regulamentul. Ne rezervăm dreptul de a şterge comentariile utilizatorilor care nu intrunesc regulile de conţinut prevăzute la capitolul TERMENI SI CONDIȚII. Site-ul IndependentaRomana.ro nu răspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.




Te-ar mai putea interesa şi articole din: