ACASĂ / ARTICOLE / NAVIGAŢIE MARITIMĂ

NAVIGAŢIE MARITIMĂ

De la Colombo, Sri Lanka, din Oceanul Indian, la Constanța România în Marea Neagră (I)

Din jurnalul unui brav navigator Eram în concediu. Am fost chemat telefonic la sediul Romline Constanța și mi s-a cerut să mă prezint perioada contractuală de 6 luni de ambarcare și acum, după ce au solicitat de mai multe ori companiei Romline să fie în ziua de 2 Decembrie 1996 orele 10:00, la Direcția Personal și Învățământ și la Serviciul …

Citeşte articolul »

În Atlantic spre Las Palmas de Gran Canaria-Din jurnalul unui brav navigator

Aproape de Ouessant s-a ieșit la Oceanul Atlantic și până la Cap Finistere navigația s-a făcut astronomic sau cu ajutorul radiofarurilor aflate pe insulele sau pe țărmurile Golfului Biscaya. De la Cap Finistere s-a pus prova direct pe insula Gran Canaria. Poziția navei se determina în fiecare cart, pe țărmurile Spaniei și Portugaliei cu ajutorul radiofarurilor sau pe baza măsurătorilor …

Citeşte articolul »

Nava „Siret”-Pe mările și oceanele lumii

Din jurnalul unui brav navigator Odată cu începutul noii săptămâni, am participat la probele de cheu și de mare, organizate de șantierul naval, înainte de predarea navei. După ce fiecare șef de compartiment și-a luat postul și oamenii în primire, au început să se verifice funcționarea motorului principal, motoarele auxiliare, a cârmei, a aparaturii de navigație și pescuit, a compartimentului …

Citeşte articolul »

Zona de pescuit din Vestul Africii spre santierul naval de la Stralsund

Din jurnalul unui brav navigator! În primăvara anulului 1973 la întreprinderea de pescuit oceanic din Tulcea, se pregăteau echipaje pentru a prelua din șantierul naval de la Stralsund – Germania, navele de pescuit oceanic botezate cu nume de râuri românești, Neajlov, Siret și Mureș. Grea și complicată problemă. Trebuia să găsești pentru fiecare navă, circa 70 de ofițeri și marinari, …

Citeşte articolul »

Din istoria Marinei române (III)

Începând cu anul 1965, România a devenit membră a I.M.C.O (Organizaţia Interguvernamentală Consultativă a Navigaţiei Maritime) cu sediul la Londra, care şia schimbat denumirea în I.M.O (Organizaţia Maritimă Internaţională). Sub egida ei au fost elaborate proiectele a numeroase convenții internaționale din domeniul maritim, printre care pot fi amintite: Convenția internațională privind marea liberă – Geneva 1958 – ratificată de țara …

Citeşte articolul »

II. Din istoria marinei române

În șantierul naval de la Galați se construiesc nave de comerț și numeroase nave mai mici. milion de lei mai mult la tribut, pentru dreptul de a arbora steagul țării. În anii următori Barbu Alexandru Ghica oferă la Constantinopol, un Știrbei și Vilara construiră cele dintâi vase naționale de transport. Valoarea comerțului prin porturile dunărene se dublează în perioada războiului …

Citeşte articolul »

Din istoria marinei române (I)

Strabon afirmă în „vol. III al Geografiei” lucrare ce a fost tradusă și în limba română, că a citit cele 30 de volume scrise de Demetrios din Skepsis, despre navele și echipajele folosite de troieni, înainte de războiul cu grecii, dar că acestea s-au pierdut, probabil, pe timpul când biblioteca Pergamului a fost mutată la Roma. O informație asemănătoare furnizează …

Citeşte articolul »