ACASĂ / ARTICOLE / LUMEA DE AZI (pagina 6)

LUMEA DE AZI

TRIANON 100 (I) – FANTOMELE LUI BELA KUN ȘI MIKLÓS HORTHY BÂNTUIE O EUROPĂ AFLATĂ ÎN DERIVĂ

TRIANON 100 (I) FANTOMELE LUI BELA KUN ȘI MIKLÓS HORTHY BÂNTUIE O EUROPĂ AFLATĂ ÎN DERIVĂ Prăbușirea Imperiului AUSTROUNGAR la încheierea Primului Război Mondial și semnarea Tratatului de la TRIANON (4 iunie 1920) este un moment istoric care a trasat noile frontiere în interiorul EUROPEI, frontiere care, cu unele modificări, dăinuie și azi, asigurând echilibrul și stabilitatea continentului. Tratatul de …

Citeşte articolul »

3 MAI – ZIUA MONDIALĂ A LIBERTĂȚII PRESEI

3 MAI – ZIUA MONDIALĂ A LIBERTĂȚII PRESEI Data de 3 mai a fiecărui an marchează în toată lumea Ziua Mondială a Libertăţii Presei, prilej de reflecţie în rândul profesioniştilor asupra problemelor majore cu care se confruntă mass-media, dar şi de omagiere a ziariştilor curajoşi care şi-au pierdut viaţa ori au fost răniţi, ameninţaţi, răpiţi sau arestaţi făcându-şi cu onestitate …

Citeşte articolul »

MANIPULAREA POLITICĂ ȘI ISTORIA RECENTĂ A ROMÂNIEI (IV)

MANIPULAREA POLITICĂ ȘI ISTORIA RECENTĂ A ROMÂNIEI (IV) Întâmplarea a făcut ca în ultimele săptămâni să ne cadă sub ochi o carte al cărei conţinut prezintă multe similitudini cu situaţia geopolitică a Europei de astăzi: „Misiunea contelui Czernin în România”, sub coordonarea istoricului Sorin Cristescu, apărută în anul 2016. Selecţia de documente (secrete şi strict secrete), telegrame, epistole şi rapoarte, …

Citeşte articolul »

2017 – ANUL MARILOR DECIZII – ÎNTRE TEMERI ȘI SPERANȚĂ

2017 ANUL MARILOR DECIZII ÎNTRE TEMERI ȘI SPERANȚĂ   Motto: „De aceea vă zic vouă: Toate câte cereţi rugându-vă, să le credeţi că le-aţi primit şi le veţi avea, iar când staţi şi vă rugaţi, iertaţi orice aveţi împotriva cuiva, ca şi Tatăl vostru Cel din Ceruri să vă ierte vouă greşelile voastre”. Marcu, 11, 24-25 Am pornit de la …

Citeşte articolul »

MANIPULAREA POLITICĂ ȘI ISTORIA RECENTĂ A ROMÂNIEI (III)

MANIPULAREA POLITICĂ ȘI ISTORIA RECENTĂ A ROMÂNIEI (III)     Manipularea psihologică l-a ajutat şi pe Klaus Iohannis să câştige alegerile prezidenţiale: o strategie minuţios elaborată a lansat în spaţiul virtual o ofensivă agresivă împotriva PSD-ului şi a liderului său, susţinându-se ideea că ar intenţiona să instaureze în ţară neocomunismul. Oameni mai puţin informaţi şi mai puțin cunoscători ai istoriei …

Citeşte articolul »

MANIPULAREA POLITICĂ ȘI ISTORIA RECENTĂ A ROMÂNIEI (II)

MANIPULAREA POLITICĂ ȘI ISTORIA RECENTĂ A ROMÂNIEI (II)   O definiţie schematică a manipulării s-ar rezuma la acţiunea de influenţare socială care are drept scop modificarea unor percepţii sau comportamente şi atitudini pentru obţinerea unor foloase în favoarea manipulatorului, dar, câteodată, şi în beneficiul celui manipulat. Astfel, manipularea poate fi negativă (cu preponderenţă) şi pozitivă (mai rar), de exemplu în …

Citeşte articolul »

MANIPULAREA POLITICĂ ȘI ISTORIA RECENTĂ A ROMÂNIEI (I)

MANIPULAREA POLITICĂ ȘI ISTORIA RECENTĂ A ROMÂNIEI (I)     Exact după o jumătate de mileniu de la tipărirea tratatului „De vinculis in genere” („Despre legături în general”) a lui Giordano Bruno, apare la Paris cartea lui Ioan Petru Culianu „Eros şi Magie în Renaştere 1484”, unde tânărul autor, în partea a doua numită „Marele manipulator”, întreprinde o analiză extrem …

Citeşte articolul »

MULTINAŢIONALELE – MODUL LOR DE INFLUENŢARE A PREZENTULUI ȘI VIITORULUI ROMÂNIEI

MULTINAŢIONALELE MODUL LOR DE INFLUENŢARE A PREZENTULUI ȘI VIITORULUI ROMÂNIEI   „Moartea nu înseamnă nimic, însă a trăi înfrânt şi fără glorie înseamnă a muri în fi ecare zi”. (Napoleon Bonaparte – 15.08.1769-05.05.1821) Am trăit şi trăim într-o lume globalizată şi nici nu sunt semne că aceasta ar putea să se sfârşească. Dimpotrivă, globalizarea s-a extins sub diferite forme (comerţul …

Citeşte articolul »

PATRIOTISMUL – COMPONENTĂ FUNDAMENTALĂ A CONȘTIINŢEI NAŢIONALE

PATRIOTISMUL – COMPONENTĂ FUNDAMENTALĂ A CONȘTIINŢEI NAŢIONALE   Conceptul de patriotism sau dragoste de patrie s-a constituit în legătură directă şi în urma apariţiei ideii şi noţiunii de patrie. Termenul este relativ nou, dar noţiunea definită de sentimentul specific este una foarte veche, cunoscând ca forme primare dragostea de casa părintească şi locul natal, implicând comunitatea umană cunoscută. O definire …

Citeşte articolul »

BRAND-UL DE TARÅ

BRAND-UL DE TARÅ   Brand-ingul de naţiune este unul dintre cele mai disputate concepte politice ale vremurilor noastre. Conceptele tradiţionale utilizate în spaţiul public: imagine naţională, identitate naţională, reputaţie naţională au fost înlocuite cu termenul mai nou, brand. Brandul poate fi definit ca „suma tuturor sentimentelor, gândurilor, imaginilor, istoriei, posibilităţilor şi zvonurilor care se manifestă pe piaţă în legătură cu …

Citeşte articolul »